Kursus Wajib Tenaga Pengajar (KWTP) Latihan Pengendali Makanan bagi tahun 2024


MAKLUMAN


Program Keselamatan dan Kualiti Makanan akan menganjurkan Kursus Wajib Tenaga Pengajar (KWTP) Latihan Pengendali Makanan bagi tahun 2024 berdasarkan jadual berikut dan tertakluk kepada sebarang pindaan.

Bagi individu yang berminat untuk mengikuti kursus ini, Permohonan hendaklah di buat pada tarikh yang telah dijadualkan dan langkah-langkah pendaftaran dan permohonan seperti berikut:

1. Mendaftar sebagai pengguna sistem. Klik butang daftar 

Nota: Pastikan maklumat profil pada menu Profil Saya telah dilengkapkan seperti alamat, no. telefon bimbit, muat naik salinan identiti.

2. Selepas berjaya daftar, log masuk kedalam sistem.Klik pada menu pendaftaran / permohonan > Kursus > Kalender Kursus > Pilih Jenis Kursus KWTP > Cari Kursus KWTP: SESI 07/2024 > Daftar > Klik tab Pendaftaran Kursus Wajib Tenaga Pengajar. 

3. Rujuk manual pengguna PMP-18064_Manual_Pengiktirafan_TP_(Pemohon) bagi mendapatkan maklumat lengkap pendaftaran KWTP. 

4. Tempat adalah terhad. Pemilihan adalah berdasarkan kepada 30 orang peserta terawal yang memenuhi terma dan syarat yang ditetapkan oleh Program ini dan Garis Panduan Skim Akreditasi Program Latihan Pengendali Makanan (LPM).
 

Post a Comment

Previous Post Next Post