BENGKEL PELAKSANAAN DAN PENULISAN RANCANGAN PENGAJARAN INDIVIDU (RPI) DAERAH JASIN 2024

 















BENGKEL PELAKSANAAN RANCANGAN PENGAJARAN INDIVIDU (RPI) DAERAH JASIN TAHUN 2024
Tarikh: 23 April 2024
Tempat : PPD Jasin

Bengkel Rancangan Pendidikan Individu (RPI) adalah satu program yang dirancang untuk membantu guru-guru dan pelajar dalam pendidikan khas. RPI adalah satu dokumen bertulis yang dirancang khusus untuk seseorang murid1. Ia juga dibentuk bertujuan mendokumentasikan segala pengubahsuaian dan penerapan ke atas program pembelajaran serta perkhidmatan yang disediakan.

RPI berfungsi sebagai satu alat atau instrumen untuk menentukan kerjasama dan kolaborasi antara sekolah, ibu bapa, murid itu sendiri dan jika perlu, dengan pegawai pendidikan daerah, dan individu dari agensi atau khidmat sokongan lain. Pada dasarnya, RPI adalah satu pernyataan ringkas tentang rancangan program penilaian berterusan untuk seseorang murid, dan sebagai teras perancangan pendidikan dalam program pendidikan khas.

Bengkel Pelaksanaan dan Penulisan Rancangan Pendidikan Individu (RPI) Daerah Jasin telah diadakan pada 23 April 2024 di Dewan Yusof Ahmad, PPD Jasin. Program ini melibatkan 42 orang guru Pendidikan Khas sekolah menengah dan sekolah rendah termasuk 4 orang fasilitator yang terlibat. 

Post a Comment

Previous Post Next Post